سکوت صبح

**یه خلوت بزرگ واسه یه دل کوچیک**

سکوت صبح

**یه خلوت بزرگ واسه یه دل کوچیک**

هنوز

هرچند که گرد من برانگیخته ای

باران بلا بر سر من ریخته ای

چون اشک مرو ز پیش چشمم که هنوز

چون ناله به دامان دل آویخته ای.

(التماس دعا) 

 

نظرات 16 + ارسال نظر
شهرام سه‌شنبه 12 خرداد 1388 ساعت 08:15 ق.ظ http://jonobgan.blogfa.com/

با درود
رباعی بسیار قشنگی است.
کارکرد رباعی در قرنهای گذشته تقریبا یک وجه خاصی داشت. نمونه عالی آنها را می توان در سروده های ابوسعید ابوالخیر و خیام بزرگ دید. یعنی عرفان وجه غالب آنها بود به این رباعی نگاه کن:
در دیده بجای خواب آب است مرا زیرا که به دیدنت شتاب است مرا

گـویند بخواب تا بخوابش بینی ای بیخبران چه جای خواب است مرا
عرفان نهفته در رباعی و نگاه عارفانه به همه هستی رباعی را بر خلاف دوبیتی شعری عرفانی ساخته بود یعنی با آمدن کلمه رباعی آدم به یک عرفان توجه می کند. اما دوبیتی یا ترانه اینگونه نبود یعنی وجه غالب آن عشق زمینی است. البته نه اینکه از عرفان تهی باشد بلکه در این قالب زیبا هم بسیاری نجواهای عارفانه سروده شده.
اما در چند دهه اخیر رباعی هم به عشق زمینی در سروده های شاعران کشیده شده هرچند که به عقیده شخصی من آزادی در هنر یک اصل است و شاعر می تواند هر نوآوری انجام داده و حتی این سخن که از من هم نیست قالب شکنی کند. اما لازمه هر کاری داشتن زیبایی است . یعنی اگر زیبایی در هنر نباشد آن هنر بلافاصله پس از تولد می میرد.
حالا برسیم به رباعی نوشته شده در این پست شما
فقط همین که خیلی دل انگیز و زیبا بود. باید آنرا مثل هر شعر خوب دیگر حفظ کرد و زمزمه. فکر کنم از هوشنگ ابتهاج است. شاعری که من خیلی دوستش دارم.

عالی بود.
ممنون.

شهرام سه‌شنبه 12 خرداد 1388 ساعت 08:28 ق.ظ http://jonobgan.blogfa.com/

با درود دوباره
عزیز چرا یک بار خودت با موبایل وبتو نگاه نمی کنی؟
من اگه اون بار پیغام خصوصی گذاشتم بخاطر تعجبم بود. آخه فکر می کردم شما برا موبایل یه سری تنظیمات جدا گذاشتین می خواستم ازتون سوال کنم.
حالا خودتون با ایرانسل و موبایل نگاه کنین چی می بینین

شهرام قلی زاده سه‌شنبه 12 خرداد 1388 ساعت 01:13 ب.ظ http://jonobgan.blogfa.com/

به نگاهی بنوازم
با یک شعر تازه آمده ام

آدی شنبه 16 خرداد 1388 ساعت 09:55 ق.ظ

سلام عزیزم.
بابا دلم کباب شد که...
دعا میکنیم البته با کمال میل و تمام قوا
ان شاالله مقبول افتد:-)
یا علی

امیر یکشنبه 17 خرداد 1388 ساعت 11:17 ب.ظ

سلام نگین عزیز

من شرمنده ام به خاطر خدمت نرسیدن .

انشاالله بعد از این

اما خیلی خوشحال شدم از پیامت .
ممنون

یاعلی

دکتر دوشنبه 18 خرداد 1388 ساعت 05:39 ب.ظ http://0o0.blogfa.com/

سلام نگین خانوم
دوباره آپ کردم. خوشحال میشم یه سر بزنی.
تا بعد...

امین مرادی سه‌شنبه 19 خرداد 1388 ساعت 10:11 ق.ظ http://http://www.mori365.blogfa.com/

با درود
به روزم

[ بدون نام ] پنج‌شنبه 21 خرداد 1388 ساعت 01:10 ق.ظ

________________*hug*________________
______________*hug**hug*______________
____________*hug*____*hug*____________
__________*hug*________*hug*__________
________*hug*____________*hug*________
______*hug*________________*hug*______
____*hug_____________________hug*_____
___*hug*__________ KISS _______*hug*___
__*hug*________________________*hug*__
__*hug*__________*hug*__________*hug*__
___*hug*______*hug*_*hug*_______*hug*__
__*Kiss*______*Kiss*_*Kiss*_______*Kiss*__
____*Kiss*___*Kiss*____*Kiss*___*Kiss*____
_____*Kiss*Kiss*________*Kiss*Kiss*_______
_____*Kiss*Kiss*________*Kiss*Kiss*_______
____*Kiss*___*Kiss*____*Kiss*___*Kiss*____
__*Kiss*______*Kiss*_*Kiss*_______*Kiss*__
_*Kiss*__________*Kiss*__________*Kiss*__
__*Kiss*______*Kiss*_*Kiss*_______*Kiss*__
____*Kiss*___*Kiss*____*Kiss*___*Kiss*____
_____*Kiss*Kiss*________*Kiss*Kiss*_______
_____*Kiss*Kiss*________*Kiss*Kiss*_______
____*Kiss*___*Kiss*____*Kiss*___*Kiss*____
__*Kiss*______*Kiss*_*Kiss*_______*Kiss*__
__*hug*__________*hug*__________*hug*__
___*hug*______*hug*_*hug*_______*hug*__
_____*hug*___*hug*____*hug*___*hug*____
______*hug*hug*________*hug*hug*_______
______*hug*hug*________*hug*hug*_______
_____*hug*___*hug*____*hug*___*hug*____
___*hug*______*hug*_*hug*_______*hug*__
__*hug*__________*hug*__________*hug*__
__*Kiss*______*Kiss*_*Kiss*_______*Kiss*__
____*Kiss*___*Kiss*____*Kiss*___*Kiss*____
_____*Kiss*Kiss*________*Kiss*Kiss*_______
_____*Kiss*Kiss*________*Kiss*Kiss*_______
____*Kiss*___*Kiss*____*Kiss*___*Kiss*____
__*Kiss*______*Kiss*_*Kiss*_______*Kiss*__
_*Kiss*__________*Kiss*__________*Kiss*__
__*Kiss*______*Kiss*_*Kiss*_______*Kiss*__
____*Kiss*___*Kiss*____*Kiss*___*Kiss*____
_____*Kiss*Kiss*________*Kiss*Kiss*_______
_____*Kiss*Kiss*________*Kiss*Kiss*_______
____*Kiss*___*Kiss*____*Kiss*___*Kiss*____
__*Kiss*______*Kiss*_*Kiss*_______*Kiss*__
___*hug*______*hug*_*hug*_______*hug*__
__*hug*__________*hug*__________*hug*__
__*hug*________________________*hug*__
___*hug*__________ KISS _______*hug*___
____*hug_____________________hug*_____
______*hug*________________*hug*______
________*hug*____________*hug*________
__________*hug*________*hug*__________
____________*hug*____*hug*____________
______________*hug**hug*______________



محمدامین شنبه 23 خرداد 1388 ساعت 04:11 ب.ظ http://mohamadamin2.blogfa.com

مینویسم ...با گلبرگ رازقی بر روی برگ درختان بر روی

شن های ساحل و قطره های باران.نامه ای به بلندای

وسیع دوستی مان مینویسم به تو که همچون غزل زندگی

با من همراهی.ای که همچون گل یاس به من طراوت و زیبایی

می بخشی حضورت حادثه ای است فراموش نشدنی و ثانیه های

با تو بودن قله آرزوهای من.افتخار این صعود را هرگز از یاد نخواهم برد

شهرام قلی زاده دوشنبه 25 خرداد 1388 ساعت 09:59 ق.ظ http://jonobgan.blogfa.com/

سلام عزیز
دیر شده ولی
روزت شاد زن ایرانی

خیلی ممنون.

محمدامین جمعه 29 خرداد 1388 ساعت 10:18 ب.ظ http://mohamadamin2.blogfa.com

. . . . . . . . . ¶¶¶ ..¶¶¶
. . . . . . . ¶¶¶ . . ¶¶¶.¶ .¶¶
. . . . . . .¶¶¶.¶. .¶¶¶. . .¶¶
. . . . . . ¶¶¶¶. . . ¶¶¶ . . .¶¶¶
. . . . . .¶¶¶¶¶ . . ¶¶¶¶.¶¶ .¶¶
. . . . . ¶¶¶¶. . . . ¶¶¶¶. . . ¶¶
. . . . ¶¶¶¶¶¶¶. . . . .¶¶. . . ¶¶
. . . . ¶¶¶¶¶¶¶¶. . . . ¶¶. . ¶¶
. . . . ¶¶¶¶¶¶¶¶¶ . . ¶¶. . ¶¶
. . . . . ¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶ ¶.¶¶
.¶¶. . . . .¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶.¶¶
ســـــــــــــــــــــــلام عزیزم
آپ کردم
میای آپـــــــــــــــــــــــــــــــمو ببینی؟؟؟
منتظرتم گــــــــــــــــــــــــلم
.¶¶¶¶¶ . . . . . ¶¶.´´´´¶¶¶¶¶¶´´´´´´¶¶¶¶¶¶
.¶¶¶¶¶¶¶. . . .¶¶. ´´¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶´´¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶
. ¶¶¶¶¶¶¶ . . ¶¶. .´¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶´´´´¶¶¶¶
. .¶¶¶¶¶¶¶ . ¶¶. . ¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶´´´´¶¶¶¶
. . .¶¶¶¶¶¶. ¶¶. . ¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶´´¶¶¶¶¶
. . . .¶¶¶¶¶¶¶. . . ¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶ ´¶¶¶¶
. . . . . . . .¶¶. .´¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶
. . . . . . . ¶¶. . ´´¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶
. . . . . . .¶¶. . .´´´´´¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶
. . . . . . ¶¶. . . ´´´´´´¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶
. . . . . . ¶¶. . . ´´´´´´´´´¶¶¶¶¶¶¶¶
. . . . . . ¶¶. . . ´´´´´´´´´´´¶¶

حسین رضایی شنبه 30 خرداد 1388 ساعت 07:32 ب.ظ http://www.hosseinrezaei.com

سلام دوست عزیز
من بار اولی است که به بلاگ شما سر می زنم
بلاگ خوبی داری.
تبریک میگم
اگه تبادل لینک میکنی
ما در خدمت هستیم
با اسم حسین رضایی
منتظرت هستم
یا علی

محمدامین جمعه 5 تیر 1388 ساعت 06:35 ب.ظ http://mohamadamin2.blogfa.com

___________**_____*__*___________
_________*___*___*__*_______******
__________*___*__*________**::::::::**
______________*__*_______**::::::::::**
_______________*__*_____**:::::::::::**
________________*__*___*:::::::::::::**
_________________*_*__*::::::::::::::**
_____**********____##*::::::::::::**
___**:::::::::::::::::::* ^^*::::****::::**
__**::::::::::::::::::::*^^^**:::::::::::::**
___**::::::::::::::::::::::*^^ ^*:::::::::::::**
_____**:::::::::::**::::::**^^*:::::::::::**
__________****:::::::::::::*^*********
____________**:::::::::::**
___________**::::::::**
_______.o? ? .******
……O ? *
*.°
?
...°
....O
.......°o O ° O
.................°
.............. °
............. O
.............o....o°o
.................O....°
............o°°O.....o
...........O..........
.......°o O ° O
.................°
.............. °
............. O
.............o....o°o
.................O....°
............o°°O.....o
...........O..........O
............° o o o O
......................?
...................?
...............?
...........?
........?
....?
.?
*?´¨)
¸.-´¸.-?´¨) ¸.-?¨)
(¸.-´ (¸.-` ??´¨) ?.-´¯`-.- ?

خیلی زیباست.
ممنون

آتی چهارشنبه 10 تیر 1388 ساعت 12:03 ب.ظ

سلام عزیزم
مسیج فرستادم

سلام خانمی.
خیلی ممنون.به عادله جونم سلام برسون

شهرام یکشنبه 14 تیر 1388 ساعت 04:39 ب.ظ http://jonobgan.blogfa.com/

سلام
تو هم دیگه بروز نمی کنی

سلام.
سعی میکن همین روزا مطلب بذارم.

مرضیه پنج‌شنبه 18 تیر 1388 ساعت 07:59 ب.ظ

سلام نگین جون خوبی؟
ببخشید من هر وقت مشکل پیدا میکنیم مزاحم تو میشم
راستش مدیر انجمن شفیقی یه خورده تغییر داده سایت رو و از شانس بد من هر کس سایتش رو تغییر میده من به مشکل بر می خورم نمی تونم وارد بشم وقتی ورود میزنم یه پیغامی میاد صحفه باز نمیشه ولی وقتی باز صحفه رو باز میکنم میبینم خودم هم جزءافراد انلاین هستم ولی نمی تونم پستی بذارم
کلا مثل اینکه نیستم اگر میشه یه سوالی از سامی یا شهریار بپرس ببین چرا اینجوری شدم
چقدر حرف زدم
فکم درد گرفت این اس ام اس که به قول خودشون به دلیل جو هوا قطع هست
مرسی نگین جونم سلام برسون

سلام خانمی.
منم نتونستم وارد بشم!!
بازم سعی میکنم اگه شد در خدمتم...

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد